13 Mayıs 2008 Salı

Nurgül (Mine çayıroğlu) Ropörtajı


atv'nin beğeniyle izlenilen dizisi 'Parmaklıklar Ardında'nın eroinman ve asi kızı 'Nurgül'ü canlandıran Mine Çayıroğlu: Oyuncu kendini yenilemeli ve farklı rolleri denemeli..

BİR EROİNMANIM!

* Uzun bir aradan sonra 'Parmaklıklar Ardında' adlı dizide rol alıyorsunuz. Dizi tekliflerini kabul etmiyorsunuz diye biliyorduk...
Öncelikle teklif Zehra Alptürk tarafından geldi. Önceden de bir projede çalışmıştık beraber. Çok da sevdiğim bir insandır. O yüzden onu kıramadım. Onun dışında, proje ve cast çok sağlam. En önemlisi de, 'Parmaklıklar Ardında' şu an televizyonda oynayan diğer dizilerden farklı ve çok kaliteli. Dizide canlandırdığım Nurgül karakterini de çok sevdim. Çekimlerin yapıldığı Sinop'a da çok içime sinerek ve severek gidiyorum.

* Nurgül biraz aykırı, uçarı bir karakter. Siz de dışarıdan özgür birine benziyorsunuz. Rolü sevmenizde bu da bir etken olabilir mi?
Oyuncu için büyük bir şans. Çünkü birbirlerine yakın rolleri oynamak her zaman dezavantajdır. Nurgül'ün hikayesi çok değişik. Bir eroinmanı oynuyorum. Yaşamın içinden, yaşamın bir başka karesinden... Bunu yaşatmak zorunda olduğum için bu rol beni çok cezbediyor. Daha önce bir eroinmanı oynamamıştım. Bu rol benim için biçilmiş kaftan oldu. Ayrıca yaşanan anne-kız ilişkisi de beni çok etkiliyor. Çekimlerden sonra bile etkisinde kalıyorum. Bir de çok dokunaklı bir öyküsü var Nurgül'ün. Seyirciyi de mutlaka etkiliyordur.

* Rolünüzle izleyiciye bir de mesaj veriyorsunuz herhalde...
Sinema filmlerinde mesaj verme endişesi olmaması lazım. Çünkü sinema daha özgür bir alan. Fakat televizyon dizilerinde mutlaka bir mesaj olması gerekiyor. Ben 'Nurgül' karakteri ile uyuşturucunun bir insanın hayatını nasıl altüst ettiği, ilişkileri ne kadar bozduğunu anlatıyorum.

* Diziye konuk oyuncu olarak girmiştiniz ama kaldınız... Artık dizinin kadrosunda mısınız?
Bunu gerçekten bilmiyorum. Ben gittiği yere kadar bu dizide rol almak isterim ama yapımcının bileceği bir şey. Hikayenin gidişatına göre yapımcı karar verecek ve görünen o ki benim rolüm çok da uzun ömürlü bir rol değil.

ÖZGÜR RUHLU KIZ

* Saçlarınızı kısacık kestirdiniz. Neden böyle bir imaj değişikliğine gittiniz?
Değişiklik istedim. Canlandırdığım karakterin de yapabileceği bir şeydi bu. Çünkü özgür ruhlu bir kız, çok fazla dengeli yaşayan biri değil. Psikolojik sorunu olan insanlar hırsını genelde saçlarından alır ya, sanki Nurgül de öyle canı sıkılmış, saçlarını kesmiş gibi durdu. Yeni görüntüm, beni hep uzun saçlı görmeye alıştıkları için insanları şaşırttı.

* Evet, yıllardır uzun saçlı gördüğümüz için sizi, bir anda kısa saçı yadırgadık...
Şoka giren çok insan oldu. Mesela aileme söylememiştim saçımı kestirdiğimi, geçenlerde doğum günü kutlaması için biraraya geldik. İlk orada gördüler, çok şaşırdılar ama çok da beğendiler. Seyircinin de şaşırması çok normal.

* Oyuncunun rolüne göre görüntüsünü de değiştirebilmesi avantaj değil mi?
Tabii, zaten oyuncu mutlaka değiştirmeli kendisini. Ayrıca farklı rolleri alabilmek adına da bunu yapmak lazım. Oyuncu mutlaka kendini yenilemeli ve farklı roller denemeli. Yurtdışında rolleri için 20-30 kilo alıp veren oyuncular var. Ama onların maddi anlamdaki kazançları ile bizimkiler boy ölçüşemez. Yurtdışındaki oyuncular bir film çeviriyor, sonra üç-beş sene ortadan kaybolup o filmin parasını harcıyor. O arada da kendini baştan aşağı yeniliyor tabii.

kaynak: sabah.com.tr

Hiç yorum yok: